- Головна сторінка
- Безпека
- Новини, об'яви
- Цікаве і корисне
- Випускникам у допомогу
- Континент предметів
- Шкільні події
- Ми обдаровані!
- Шкільні газети
- Маленький гімназист
- Дружба з м.Оберхаузен
- Весела сторінка
- Ігри
- Спортивний майданчик
Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Запорізької гімназії № 107

СХВАЛЕНО Протокол педагогічної ради Запорізької гімназії № 107 Запорізької міської ради Запорізької області від _05.09.2018__ № __10__ |
ЗАТВЕРДЖУЮ: Директор Запорізької гімназії № 107 Запорізької міської ради Запорізької області ______________ Г.В. Ємельянова 05.09.2018 |
ПОЛОЖЕННЯ
про академічну доброчесність учасників освітнього процесу
Запорізької гімназії № 107 Запорізької міської ради Запорізької області
1. Загальні положення
1.1. Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Запорізької гімназії № 107 Запорізької міської ради Запорізької області (далі – Положення) закріплює етичні принципи та правила, яких мають дотримуватися всі учасники освітнього процесу з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
1.2. Мета Положення полягає у дотриманні етичних принципів та визначених правил, яких мають дотримуватися всі учасники освітнього процесу, аби забезпечити довіру до результатів навчання, запобігання порушенню академічної доброчесності.
1.3. Положення про академічну доброчесність у Законі про освіту визначають, що дотримувати її зобов'язані обидві сторони освітнього процесу.
1.4. Закон про освіту встановлює академічну відповідальність щодо порушників академічної доброчесності. Педагогічні працівники й учні несуть різні рівні відповідальності.
2. Поняття та принципи академічної доброчесності
2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
2.2. Дотримання академічної доброчесності передбачає:
- педагогічними працівниками:
- · посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- · дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- · надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
- · контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
- · об’єктивне оцінювання результатів навчання.
- здобувачами освіти:
- · самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
- · посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- · дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- · надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
2.3. Порушенням академічної доброчесності вважається:
- академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
- самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
- фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
- фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
- списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
- необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
3. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності
3.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку школи.
3.2. Положення оприлюднюється на сайті закладу.
3.3. Заступник директора з навчально-виховної роботи:
˗ забезпечує шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок для публікацій на конкурси різного рівня з метою попередження порушень академічної доброчесності;
˗ використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на анти-плагіат.
3.4. Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу зі здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування, тощо).
4. Відповідальність за порушення академічної доброчесності
4.1. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники гімназії можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
- втрачають право працювати у гімназії або займати деякі посади.
4.2. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, залік тощо);
- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми.
4.3. Види академічної відповідальності учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціально створеною комісією з розгляду питань академічної доброчесності (за потребою).
5. Комісія з питань академічної доброчесності
5.1. Комісія з питань академічної доброчесності (далі – Комісія) – це незалежний орган, що діє у гімназії з метою забезпечення моніторингу дотримання учасниками освітнього процесу морально-етичних та правових норм цього Положення.
5.2. До складу Комісії входять представники Ради гімназії, учнівського самоврядування та педагогічного колективу.
Склад комісії затверджується рішенням педагогічної ради.
Голова, заступник голови та секретар Комісії обираються з числа осіб, що входять до неї.
Голова веде засідання, підписує протоколи та рішення тощо.
За відсутності голови Комісії його обов’язки виконує заступник.
Секретар Комісії здійснює повноваження щодо ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо.
Термін повноважень Комісії – 1 рік.
5.3. Комісія має такі повноваження:
˗ виявляти та встановлювати факти порушення академічної доброчесності учасників освітнього процесу школи;
˗ проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності серед учасників освітнього процесу;
˗ готувати пропозиції, надавати рекомендації та консультації щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітню діяльність школи;
˗ отримувати і розглядати заяви за умови, якщо вони носять не анонімний характер, щодо порушення академічної доброчесності учасників освітнього процесу школи;
˗ залучати до своєї роботи експертів з відповідних галузей, а також використовувати технічні і програмні засоби для встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;
˗ доводити результати розгляду заяв щодо порушення академічної доброчесності до відома директора школи для подальшого реагування;
5.4. Свої повноваження Комісія здійснює за умови, що кількість її членів, присутніх на засіданні, складатиме не менше ніж дві третини її складу.
5.5. Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів Комісії. У разі рівного розподілу голосів, голос голови Комісії є вирішальним.
5.6. За результатами засідання Комісії складається протокол. Який підписує голова (в разі його відсутності – заступник) та секретар.
6. Заключні положення
6.1. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про академічну доброчесність. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки.
6.2. Положення про академічну доброчесність Запорізької гімназії № 107 Запорізької міської ради Запорізької області затверджується педагогічною радою гімназії.
6.3. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради гімназії та вводяться в дію наказом директора гімназії.