- Головна сторінка
- Безпека
- Новини, об'яви
- Цікаве і корисне
- Випускникам у допомогу
- Континент предметів
- Шкільні події
- Ми обдаровані!
- Шкільні газети
- Маленький гімназист
- Дружба з м.Оберхаузен
- Весела сторінка
- Ігри
- Спортивний майданчик
Не навчальні проблеми дистанційної освіти під час військового стану

Вторгнення російського війська в Україну здійснює багатовимірний вплив на ментальне і фізичне здоров'я українських дітей та підлітків. Сьогодні Україна проходить через найскладніші випробовування у нашій історії. Але здоров'я дітей лишається головним пріоритетом, не зважаючи на обставини. Внаслідок значної небезпеки багато регіонів України змушені перевести навчання у закладах освіти у дистанційний формат.
Проблеми зі здоров'ям дітей, з якими стикаються медики та учасники освітнього процесу.
1) Психологічні проблеми,за рахунок підвищеної тривожності та депресивних станів
2) Порушення зору
Дистанційне навчання в умовах відключення світла передбачає перебування у гаджетах пів дня, а то й більше.
При цьому безпечним для дітей і підлітків є перебування перед монітором не більше трьох годин на добу. Перевищення цієї дози загрожує серйозними проблемами зі здоров'ям.
При дистанційному навчанні, як ніколи, необхідно дотримуватися правил, які убезпечать здоров'я: суворо регламентувати час перебування за гаджетом, робити паузи, використовувати оптимальні режими монітора і правильну частоту оновлення екрану.
Занадто тривале перебування за комп'ютером може призвести до погіршення зору, психологічної залежності від віртуального світу.
Зараз час, який проводять учні перед гаджетами, абсолютно суперечить основним принципам безпеки дитячого зору.
За статистикою дистанційного навчання в часи карантину 2020-2021р у 30% учнів з'явилися ознаки так званого комп'ютерно-зорового синдрому (почервоніння очей, біль, туман перед очима), до якого зазвичай схильні лише професійні користувачі комп'ютерів.
Тривале перебування перед монітором комп'ютера призводить до міопії (короткозорості, розмитості віддалених предметів). Око, постійно сфокусоване на чомусь близькому, втрачає практику фокусування на віддалених предметах. Щоб цього уникнути, дітям, які проводять за комп'ютерами тривалий час, не рідше, ніж раз у 20 хвилин треба переводити погляд на предмети, що знаходяться на відстані не менше 6 м.
Під час дистанційного навчання дитина не так багато дивиться на всі боки, як у звичайному класі, крутитися їй особливо нікуди. Вона напружує очі, якщо погано видно презентацію вчителя, просто напружується, дивлячись в екран на тестуванні, а це – значно сильніше навантаження, ніж при погляді на папір.
Аби знизити навантаження на очі, раджу частіше користуватися підручником, замість екрану монітору, та час від часу виконувати гімнастику для очей.
3) Зниження рухової активності
Той час, що зазвичай витрачали учні на дорогу до школи, тепер звільнився. Але попри це, діти почуваються більш млявими.
Насправді примусовий рух в школу, переміщення по школі - це тисячі кроків в день. У квартирі практично неможливо пройти ті ж метри і кілометри, що на вулиці.
Малорухомий спосіб життя сприяє порушенню обміну речовин, а звідси – ймовірність надмірної ваги, діабету, серцевих захворювань. Тому раджу батькам організувати активність для дитини , під час навчання варто організовувати раз на годину п'ятихвилинки, під час яких діти розслаблюють плечовий пояс і рухаються.
4) Харчування
Зараз для дітей дуже важливим є збалансоване харчування, яке за калорійністю не перевищує затрати енергії під час фізичної активності. В раціоні повинні бути свіжі фрукти і овочі (не менше 500 г), які є основним джерелом вітаміну С. Джерелом білка та мікроелементів є м'ясо або риба, молочні продукти. Слід відмовитись від «легких» вуглеводів, а саме «сухих сніданків» та солодких газованих напоїв. Краще вживати прості каші (гречану, кукурудзяну, вівсяну), які довше засвоюються і не викликають швидкого відчуття голоду.
Приміщення, де навчається дитина, треба регулярно провітрювати, а повітря зволожувати.
Дуже важливим є повноцінний сон.
Інформаційне повідомлення для учасників освітнього процесу та їх батьків підготувала лікарка гімназії Олена Звенигородська.