- Головна сторінка
- Новини, об'яви
- Цікаве і корисне
- Випускникам у допомогу
- Континент предметів
- Шкільні події
- Ми обдаровані!
- Шкільні газети
- Маленький гімназист
- Дружба з м.Оберхаузен
- Весела сторінка
- Ігри
Анкета «Про таланти дитини, як їх виявити»
Анкета «Про таланти дитини, як їх виявити»
(методика А. де Хана і Г. Кафа)
Ваша дитина обов'язково має обдарованість в одній з восьми сфер людської діяльності. Оцінити правильніть вашого припущення про здібності дитини допоможе тест.
Оцініть в балах (від 2 до 5) кожну характерну ознаку. Якщо якась характеристика особливо підходить — 5 балів, «добре» — 4 бали і т. д., але не менше 2 балів. Потім необхідно просумувати бали кожного розділу. Отриману суму поділіть на кількість ознак таких талантів. Наприклад, суму балів, яка оцінює технічні здібності, необхідно поділити на шість.
1. У вашої дитини очевидні технічні здібності, якщо вона:
* цікавиться різними механізмами і машинами;
* любить конструювати моделі, прилади;
* сама «докопується» до причин несправностей і «капризів» механізмів, любить загадкові несправності і збої в роботі механізмів;
* намагається лагодити несправні механізми, використовувати старі деталі для створення нових іграшок, приладів, поробок, знаходить оригінальні рішення;
* любить і вміє малювати («бачить») креслення та ескізи;
* цікавиться спеціальною, навіть дорослою технічною літературою.
2. Ваша дитина має музичний талант, якщо вона:
* любить музику і музичні записи, завжди прагне туди, де можна послухати музику;
* дуже швидко й легко відгукується на ритм і мелодію, уважно вслухається в них і запам'ятовує;
* якщо співає чи грає на музичному інструменті, вкладає у виконання багато почуттів і енергії, свій настрій;
* створює власні мелодії;
* навчилася або вчиться грати на якомусь музичному інструменті.
3. У вашої дитини здібності до дослідницької діяльності, якщо вона:
* наділена яскраво вираженою здібністю до розуміння абстрактних понять, до узагальнень;
* вміє чутко виразити словами чужу думку або спостереження, причому нерідко висловлює не з метою похвалитися, а для себе;
* виявляє інтерес до науково-популярних видань, дорослих статей і книг, випереджаючи однолітків, причому віддає перевагу цій, а не розважальній літературі;
* із задоволення проводить час за створенням власних проектів, схем, конструкцій, колекцій;
* не занепадає духом і ненадовго охолоджується щодо роботи, якщо її винахід не підтриманий або осміяний.
4. Артистичний талант виявляється в дитини, якщо вона:
* часто, коли їй бракує слів, виражає свої емоції мімікою, жестами, рухами;
* прагне викликати емоційні реакції в інших, коли із захватом про щось розповідає;
* змінює тональність і вираз голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає;
* із великим задоволенням виступає перед аудиторією, причому прагне, щоб її глядачами були дорослі;
* із вражаючою вас легкістю «переживає» чиїсь звички, пози, вирази;
* пластична і відкрита до всього нового;
* любить і розуміє значення красивого або характерного одягу.
5. У вашої дитини непересічний інтелект, якщо вона:
* добре міркує, ясно мислить, розуміє недосказане, вловлює причини й мотиви вчинків інших людей;
* має гарну пам'ять;
* легко й швидко вловлює нову пізнавальну інформацію;
* ставить багато продуманих і виправданих ситуацією запитань;
* цікавиться книгами, причому за власною програмою;
* переганяє своїх однолітків у знаннях;
* набагато ширше й краще за своїх однолітків інформована про події та проблеми, які не стосуються її безпосередньо;
* має почуття власної гідності і здорового глузду, розважлива не за своїми роками;
* дуже сприйнятлива, спостережлива, швидко реагує на все нове і несподіване в житті.
6. Якщо у вашої дитини спортивний талант:
* вона енергійна й увесь час намагається працювати, рухатися;
* вона смілива до нерозсудливості і не боїться синців і гуль;
* вона майже завжди перемагає в «баталіях» або якій-небудь спортивній грі;
* невідомо, коли навчилася легко вправлятися з ковзанами, лижами, м'ячами;
* краще за багатьох однолітків фізично розвинена й координує свої рухи, рухається легко, пластично;
* замість книг і спокійних розваг віддає перевагу іграм, змаганням, навіть безцільній біганині;
* здається, ніколи серйозно не втомлюється;
* неважливо, цікавиться вона всіма видами спорту чи якимось одним, але в неї є свій герой-спортсмен, якого вона наслідує.
7. У вашої дитини літературні обдарування, якщо вона:
* розповідаючи про що-небудь, вміє дотримуватися вибраного сюжету, не губить основної думки;
* любить фантазувати або імпровізувати на тему дійсної події, причому надавати події щось нове і незвичайне;
* вибирає у своїх оповіданнях ті слова, які добре передають емоційні почуття героїв сюжету;
* зображує персонажів своїх фантазій живими і цікавими;
* любить, усамітнившись, вигадувати оповідання, можливо, про власне життя.
8. І, нарешті, художні здібності вашої дитини можуть виявлятися в тому, що вона:
* не знаходячи слів, вдається до малювання або ліплення для того, щоб виразити свої почуття або настрій;
* у своїх малюнках відтворює розмаїття предметів, людей, тварин, ситуацій, а не «зациклюється» на зображенні чогось, що цілком вийшло;
* серйозно ставиться до витворів мистецтва, стає вдумливою і дуже серйозною, коли її увагу привертає якийсь витвір мистецтва або пейзаж;
* із задоволенням ліпить, малює, креслить, комбінує матеріали та фарби;
* прагне створити який-небудь твір, який очевидно має прикладне значення: прикраси для дому, одягу чи щось подібне;
* не боїться висловлювати власну думку, навіть про класичний твір, причому може спробувати критикувати, наводячи цілком розумні доводи.